گرافیک در لغت به معنای ترسیم و نگارش است. هنریست که در کوتاه ترین زمان پیامی را از طریق بصر به ذهن و روان مخاطب می رساند. گرافیک هنر ارتباط دیداری با مخاطب را از طرق مختلف و ترکیب نماد و حروف و تصاویر را شکل می دهد. با رنگ، خط، صوت و تصویر، خلاقیت، واژه … اطلاعات را انتقال داده و مفاهیم را به شکلی خلاقانه و مرتبط با موضوع به تصویر می کشد. به دلیل زبان تصویری گرافیک، در صنعت جایگاه ویژه ای پیدا کرده است؛ و این امکان را به مخاطب می دهد تا به جهت هرگونه محدوده کاری و از این هنر استفاده برد.

مفهوم گرافیک قدیمی که محصول نقاش و خطاط و تذهیب کار است که برای زیباسازی کتب مختلف تاریخی، قرآن، فر هنگی و… به کار می رود که شامل: نقاشی دو بعدی، خطاطی و کنده کاری می باشد؛ و مفهوم جدید آن در صفحه آرایی کتاب و نشریه، طراحی پوستر، اعلانات دیواری ، طراحی تبلیغاتی (کاتالوگ، بروشور، فلدر، اوراق اداری و …)، طراحی نشان (لوگو)، طراحی صفحات وب، ساخت انیمیشن و موشن گرافی، تیزر و ویدئو، طراحی و دوخت لباس، دیجیتال مارکتینگ، پردازش ایده برای مارکتینگ و عکاسی کاربرد دارد.

گرافیک محیطی

هنری است که در ایجاد زیبایی های بصری در هر محیطی و ایجاد تناسب و هماهنگی در محوطه پیرامون انسان ها نقش به سزایی را ایفا می کند. طراحی گرافیکی با ایجاد ساختار بصری به انتقال مفاهیم و ادراک محیط مورد نظر می پردازد.
انسان ناگریز از زندگی اجتماعی است، و در این مهم به خوبی گرافیک محیطی اهمیت ویژه ای پیدا می کند. انسان ها برای داشتن ارتباطات گسترده و کارآمد خویش از روش های گوناگون بهره می گیرند.

محدوده زیست انسان ها تعیین کننده و بازگو کننده تفکر و خلاقیت ذهن آنان است. انسان های خلاق هیچ گاه حاضر نمی شوند در محیطی سرد و خالی از تنوع به سر ببرند. آن ها همیشه به دنبال روشی ویژه و خاص برای ارتباط موثر با دیگران هستند.
گرافیک محیطی این امکان را با ترکیب خلاقیت و علائم به این گونه انسان های خوش ذوق و ایده آل گرا ارائه می دهد.

طراحی گرافیکی که در محیط بیرونی شهر کاربرد دارد با توجه به نوع آن شامل دو بخش می باشد:
اطلاع رسانی: بنر تبلیغاتی چاپی، تابلوهای راهنمایی رانندگی، پیکتوگرام، تابلوهای حمل و نقل، تابلوهای خروج ایستگاه های مترو و قطار، تبلیغات و تالبلوهای معرفی، تبلیغات روی وسایل نقلیه، تابلوهای بزرگراه ها، بیلبورد، پوستر، سوپرباس، و …
زیباسازی: طراحی محیطی پارک، نیمکت، ایستگاه اتبوس، طراحی آب نما و حجم های تزیینی در میادین، طراحی محیطی مراکز فرهنگی و تفریحی، تابلوهای سر در فروشگاه و مغازه و سینماها و کلیه موسسات دولتی و خصوصی، طراحی لباس کارکنان در فروشگاه و موسسه و اداره، ویترین فروشگاه، غرفه های نمایشگاهی در محیط اداری و اموزشی، ایستگاه مترو و قطار، داخل واگن مترو و قطار، داخل سالن ورزشی، طراحی نمای ساختمان و رنگ آمیزی آن، طراحی محل خدمات عمومی، دکوراسیون داخلی منازل، استند و…

گرافیک حرکتی

تصاویر متحرک خلق و ایجاد است و صرفا یک کار تولیدی محسوب نمی شود. یکی از جذاب ترین قسمت های طراحی گرافیک موشن گرافیک است. موشن گرافیک ترکیبی از دو واژه موشن به معنی حرکت و گرافیک به معنی تصویر است؛ موشن گرافیک تلفیقی از هنر طراحی گرافیک، متحرک سازی و علم به کار بردن عناصر طراحی شده که در آن نوعی حرکت وجود دارد شامل: فیلم، انیمیشن، صدا، فن چاپ و شبیه سازی است. موشن به اتنقال مفاهیم به برترین نحو کمک می کند، هم چنین در بازاریابی شبکه های اجتماعی و آموزش تاثیر به سزایی دارد. گرافیک حرکتی شامل: انیمیشن های آغاز فیلم های سینمایی، مبتنی بر وب برای ساخت تیزر تبلیغاتی، نشان (لوگو)، علامت(آرم) و …

گرافیک تبلیغی

همه شرکت ها برای دست یابی به موفقیت در کسب وکار خویش از تبلیغات موثر در بازاریابی خود استفاده می کنند. در بازاریابی موفق فعالیت ها مبنی بر خواسته ها، نیاز و رضایت مشتریان در رابطه با خدمات و محصولات و برند است. مدیران شرکت ها برای جذب مخاطب از تبلیغات بهره می گیرند زیرا در فروش محصولات و جذب مخاطبان به کسب و کار، بازاریابی و تبلیغات تاثیر شگرفی را به وجود می آورد و از آن جایی که غالبا تبلیغات و یا جلوه های بصری جذابیت بیشتری را در بردارد، طراحی گرافیک در تبلیغ کسب و کار و کارآمدتر شدن آن را فراهم می کند. برخی از طراحان در رسانه خاصی مثل مجلات تبلیغاتی و حوزه ماشین آلات صنعتی یا مجموعه گسترده تری از پروژه‌ها را در صنعت چاپ، دیجیتال و غیره انجام‌ می‌دهند. این نوع طراحی  بیشتر محتوای دیجیتالی بازاریابی و تبلیغات را در بر می‌گیرد.

گرافیک رابط کاربری

UI که مخفف user interface می باشد در فیلد اثر متقابل ماشین و انسان در صنعت طراحی، فضایی می باشد که اثر متقابل بین انسان و ماشین به وجود می آید. هدف این اثر متقابل اجازه برای عمکلکرد موثر و کنترل ماشین از سمت انسان می باشد، در حالیکه ماشین اطلاعاتی را باز می گرداند که کمک به تصمیم گیری های کاربران می نماید. طراحان UI بر روی نحوه ارائه محصول کار می نمایند. طراحی گرافیک رابط کاربردی مربوط به دستگاه های مختلف و نحوه ارتباط کاربران با آن است.

در طراحی گرافیک رابط کاربری در واقع طراحی تجربه بصری کاربران و طراحی عناصر گرافیکی نمایشی مانند دکمه ها، منوها و فرایند های داخلی دستگاه ها است به صورتی که هم زیبایی و هم کیفیت فنی در بالاترین سطح موجود باشند. طراحان رابط کاربردی طراحی برنامه های موبایل، دسکتاب، وب سایت ها و بازی ها را انجام می دهند. جالب است بدانید که طراحان UI حرفه‌ای به تمامی جزئیات در طراحی‌هایشان توجه می‌کنند.

اگر تمایل دارید تا کالا و شرکت و یا … از نظر گرافیکی به جهت تبلیغاتی، محیطی، رابط کاربری و … به نمایش درآورید، تیم حفظ این امکان را در هر جهت ایده و ساخت، برای شما مهیا می کند. برند خود و محیط خود را به تیم حفظ بسپارید.

.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *