مبلمان با قاطعیت در بازار تجارت الکترونیک لنگر انداخته است. خرید مبلمان بصورت آنلاین دارای ویژگیهای خاصی مانند انتخاب دقیق است زیرا مبلمان برای استفاده طولانی مدت در نظر گرفته شده است. به همین ترتیب ، مشتریان با در نظر گرفتن جنبه های همه جانبه مانند ظاهر مبلمان ، اندازه ، دوام ، مواد ، مشخصات مونتاژ ، گزینه های تحویل ، سیاست بازگشت فروشنده ، تصمیم به خرید می گیرند.
خرید مبلمان را مشتریان جدی می گیرند. به عنوان یک قانون، آنها به طور کامل بررسی اقلام، مقایسه ارائه از مارک های مختلف و انتخاب بهترین کالا تصمیم گیری می کنند.
ثابت شده است که فروش آنلاین مبلمان یکی از سودآورترین تجارت الکترونیک امروزی است . تقاضای مداوم و مداوم توسط بسیاری از بازیگران مختلف در بازار مانند صنعت املاک و مستغلات ، طراحی داخلی ، تقاضای اساسی مصرف کننده و غیره تأمین می شود. از طرف دیگر ، رشد روزافزون فن آوری های جدید ، کانال های تجارت الکترونیکی ، انبارداری و پیشرفت های لجستیکی اکنون ایجاد یک تجارت آنلاین مبلمان را بیش از هر زمان دیگری آسان کرده است.
در مورد بازار هدف فروشگاه مبل خود تحقیق کنید
اولین بار خریداران خانه به برخی مبلمان خاص مانند تخت ، صندلی و میز ناهار خوری و غیره نیاز دارند. برای آنها قیمت بسیار مهم است. شخصی که به دنبال بهبود اتاق زندگی خود است به دنبال مبلمان گران قیمت با کیفیت خوب است. تهیه مبلمان در مقیاس بزرگ مانند مکان های عمومی ، هتل ها و هاستل ، مشتری در این حالت تخفیف های زیادی می خواهد.
تقریب تقاضا
شما باید نیاز کالاهای خود را در بازار خاصی بررسی کنید. رقابت بالایی بین مغازه های رقیب وجود دارد. شما باید مبلمان بی نظیر را با کیفیت خوب و در صورت امکان با قیمت مناسب به فروش برسانید. این مشتری طولانی مدت را برای فروشگاه شما حفظ می کند. سپس مبلمان فروشگاه خود را وارد کنید.
مشتریان شما چه می خواهند؟
نکته اصلی که هنگام راه اندازی تجارت مبلمان باید به آن توجه کنید ، خواسته مشتری شماست. یک رقابت بزرگ بین یک تجارت کوچک مستقل و یک تجارت مستقر وجود دارد.
شما باید آنچه را که مشتریان در مورد فروشگاه مبلمان موجود دوست ندارند ، بررسی کنید. خدمات طراحی داخلی را به مشتریان خود ارائه دهید.
فروش کالاها در بخش های مختلف فروشگاه مبلمان
برای یک فروشگاه مبلمان ، سه نوع مشتری عمده برای دو بخش مختلف وجود دارد:
- بخش قرارداد
- بخش داخلی
بخش قرارداد:
یکی از مهمترین مشتری ها مشتری خرید وسایل در مقیاس بزرگ است. اگر مبلمان را برای مکان های عمومی مانند رستوران ، بیمارستان ، هتل و غیره تهیه کنید ، فروشگاه شما باید دارای مواردی مانند:
تختخواب
صندلی ها (صندلی های کمود ، صندلی های تاشو ، صندلی های انباشته و غیره)
آینه ، شیشه ، لامپ و غیره
کالاهای مورد (کمد ، کشو و غیره)
چهارپایه ، مبل و غیره
بخش داخلی:
فروشگاه های مختلف مبلمان به بخش های مختلف توجه دارند. برخی به سادگی یکی از این دسته ها را در نظر می گیرند ، برخی بر روی یک بخش خاص تمرکز می کنند و برخی دیگر احتمالاً تخصص بیشتری دارند.
اینکه شما چه نوع وسایلی را باید در فروشگاه خود نگهداری کنید ، به نوع مغازه ای که می خواهید اداره کنید بستگی دارد. مبلمان با کیفیت مانند چوب با کیفیت بالا ، مبل های چرمی و … می توانند برخی از مشتریان را به خود جلب کنند.
برای یک بازار داخلی طیف وسیعی از کالاهای مورد نیاز فروشگاه شما عبارتند از:
کمد لباس ، آویز پارچه ای ، تختخواب
مبلمان آشپزخانه مانند میز ناهار خوری
مبلمان اتاق را مانند میز مطالعه ، قفسه کتاب و غیره مطالعه کنید.
کوسن ، پرده پرده ، کارد و چنگال
ایجاد اعتبار فروشگاه مبلمان
مهمترین چیز برای جلب اعتماد خریداران از طریق اعتبار آنلاین شماست. مطمئن شوید که به سوالات مشتریان پاسخ می دهید. توضیحات کاملی از موارد خود با ویژگی های مهم ارائه دهید. وسایل خود را جذاب نشان دهید. مشتریان نظرات خود را به شما می دهند که برای یک تجارت جدید بسیار مهم است. برای خوب نگه داشتن نمایه فروشگاه شما ، کسب رتبه عالی در مشتریان لازم است.
تجارت مبلمان خود را تبلیغ کنید
اگر نتوانید با مشتری تماس بگیرید ، مقدار اقلامی که در فروشگاه خود نگهداری می کنید ، تنوع بی نظیر کالاها کافی نیست. برای ایجاد تجارت مبلمان خود در بازار گسترده ، فروشگاه خود را از طریق مطبوعات محلی ، رادیو و تبلیغات تلویزیونی تبلیغ کنید.
تبلیغ فروشگاه شما نیز بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که روی عکس مواردی که می فروشید با نور شدید کلیک شده است. نمای بیرونی مغازه شما باید هوشمند و جذاب به نظر برسد.
- تابلوها و نام منحصر به فرد فروشگاه برای حفظ استاندارد خوب
- تخفیف و علامت فروش را اضافه کنید
- کارکنان مودب و لباس پوشیده
- ارائه خدمات تحویل
همه جانبه ارائه محصول
اگر شما مصمم به فروش مبلمان آنلاین به جای فقط ساخت یک کاتالوگ دیجیتال، کلمات و تصاویر به اندازه کافی برای مجاب کردن مشتریان خود به خرید نیست. برای فروشگاه های وب مبلمان، شما می توانید انواع محتوای ویدئویی ادغام، به نمایش گذاشتن اقلام (اغلب در فضای داخلی مختلف)، انتقال هر جزئیات به یک بیننده و ارائه برخی از دستورالعمل های مونتاژ. متناوبا، شما می توانید یک اثر برابر با تجسم های سه بعد، که به طور گسترده ای در زمینه های طراحی داخلی و معماری استفاده می شود، دست یابید.
واقعیت افزوده
گستره AR (نوعی از تکنولوژی است که عوامل مجازی را در محیط دنیای واقعی به ما نشان میدهد. نمونه خیلی ساده آن در گوشیهای تلفن همه شما وجود دارد، کاربردیترین آن اپلیکیشنهایی هستند که وسایل خانه را، مثلا یک میز را در فضای اتاقتان به شما نشان میدهند.) را در خرده فروشی مشاهده می کنیم ، و در خطوط مختلف محصول ، ترس از خرید آنلاین را از بین می برد. با استفاده از AR در فروشگاه مبلمان آنلاین ، خریداران خود را قادر می سازید تا اقلام را در فضای داخلی خود طبقه بندی کنند. این چیزی است که آنها در فروشگاه آجر و ملات نخواهند یافت – بنابراین ، یک مزیت رقابتی قوی به نفع شماست.
ادغام مسنجر
در هنگام ساخت وب سایت های تجارت الکترونیکی سفارشی برای یک خط مبلمان بهتر است، از این روش پشتیبانی کنید. افراد بندرت خرید مبلمان را به تنهایی انجام می دهند و تمایل دارند از خانواده و دوستانشان مشاوره بگیرند. با دسترسی مستقیم به پیام رسان های خود از طریق فروشگاه وب ، مشتریان شما می توانند به سرعت پیوندهایی را به موارد موردعلاقه خود مبادله کرده و با آنها صحبت کنند.
سازندگان محصولات سفارشی
اگر وسایل منزل شما قابل تنظیم است ، باید بازدیدکنندگان خود را قادر به ترکیب تغییرات مختلف کنید و بلافاصله نتیجه را تجسم کنید. متغیرها می توانند اندازه ، رنگ ، روکش و غیره باشند. نه تنها ایده خود طراحی جذاب است ، بلکه سناریوهای اجرای سازنده محصول در وب سایت می تواند واقعاً جذاب باشد.
با عباراتی: تماشای نمایش نمایشی فروشگاه اینترنتی مبلمان ما را از دست ندهید – ما نشان می دهیم چه نوع تجربه آنلاین را می توان ایجاد کرد و یکی از بهترین ایده های سازنده محصول را ارائه می دهیم!
تلاش بازاریابی خود را به سمت جذب مشتری هدایت کنید
یک وبلاگ راه اندازی کنید
مردم نکات طراحی و ایده های داخلی را به صورت آنلاین جستجو می کنند.
برای مخاطبان هدف خود تبلیغ کنید
دانش مخاطبان هدف شما در تبلیغات مهم است. من به شما دو مثال می دهم که چگونه می توانیم از تجزیه و تحلیل مخاطب به انتخاب کانال تبلیغاتی راه پیدا کنیم.
- یک شرکت مبلمان ارزان قیمت است. بر اساس مطالعات متعدد ، یکی از بخشهای مشتری هدف ، نمایندگانی هستند که به توصیه ها اعتماد دارند و بیشتر رسانه های اجتماعی را به عنوان کانال برتر تأثیرگذار ترجیح می دهند. بازاریابی تاثیرگذار سودآورترین کانال تبلیغاتی به نظر می رسد.
- یک شرکت مبلمان گران قیمت با درآمد بالا تولید و می فروشد. نیازی به دسترسی به مشتریان نهایی نیست زیرا هدف قرار دادن طراحان داخلی ، دکوراسیون و استودیوهای طراحی از طریق شبکه ، تماس های سرد ، مذاکرات حضوری بهتر خواهد بود.
تنظیمات حمل و نقل خود را مرتب کنید
موضوعات مربوط به حمل و نقل مبلمان معمولاً برای مشاغل دردناک است زیرا بیشتر وسایل به دلیل اندازه های بزرگ و اشکال نامنظم از طریق خدمات استاندارد تحویل بسته قابل تحویل نیستند.
شما به جایی برای حمل و نقل نیاز دارید مبدا حمل و نقل نحوه محاسبه حمل و نقل و مالیات را تعیین می کند و به ویژه برای دریافت قیمت حمل و نقل در زمان واقعی بسیار مهم است.
شما می توانید از حیاط خانه خود ، کارگاه خود ، یک دفتر کار حمل کنید ، یا می توانید از یک انبار تجهیزات استفاده کنید. این تصمیم واقعاً به اندازه و حجم محصولاتی که می فروشید بستگی دارد. با رشد تجارت خود ، باید مکانی را که سهام خود را ذخیره و حمل می کنید گسترش دهید.
به جایی که می خواهید حمل کنید فکر کنید. آیا حمل محلی دارید؟ در سطح ملی؟ در سطح بین المللی؟
مسلماً هزینه حمل و نقل به مکان های خاص بیشتر از مکان های دیگر است ، بنابراین می توانید مناطق حمل و نقل را تعیین کنید که نرخ های مختلفی برای آنها اعمال می شود.
- اگر به بازار محلی خدمت می کنید ، به پیک های تمام وقت نیاز دارید که خدمات مونتاژ مبلمان را نیز ارائه می دهند. اگر با یک مدل تجاری dropshipping کار می کنید ، تامین کننده شما مسئول این کار است.
- زنجیره ای از انبارها در سراسر کشور تحویل ملی را امکان پذیر می کند.
- اگر اهداف تحویل بین المللی را تعیین کنید ، خدمات توزیع و تحقق سفارشات را به ارائه دهندگان تدارکات شخص ثالث (3PLs) واگذار کنید.
حرکت بعدی شما راه اندازی فروشگاه مبلمان آنلاین است
مسلماً روند راه اندازی مشاغل تجارت الکترونیک مبلمان بسیار ظریف تر است: شما باید یک وب سایت طراحی کنید و به طور موثر فرآیندهای پشت دفتر (زنجیره تأمین ، انبارداری ، مدیریت مشتری در میان دیگران) را سازماندهی کنید. اگر اطلاعاتی که به صورت آنلاین می خوانید و تخصص داخلی شما در شرایط فعلی تجارت شما کافی نیست ، برای کمک بیشتر با بنده و تیم حفظ تماس بگیرید.
یک توصیف جذاب بنویسید
- شما در حال فروش آنلاین هستید ، بنابراین نمی توانید از زبان فروش خود برای ترغیب مشتریان به خرید آن صندلی عتیقه یا قاب تخت فوق مدرن استفاده کنید. شما به توضیحات محصول خود نیاز دارید تا تمام اطلاعاتی را که می خواهند بدانند (بدون درخواست آنها) به مشتریان ارائه دهید و آنها را در مسیر خرید قرار دهید.
- این بدان معناست که شما باید به مواد ، ابعاد ، رنگها ، وزن فکر کنید. تمام نکاتی که مشتری می خواهد در مورد تدارکات کالا بداند.
عکس های با کیفیت از مبلمان بگیرید
- اگر مبل در کمین تاریکی عکس بد قرار گرفته باشد ، هیچ کس قصد خرید آن را ندارد. اطمینان حاصل کنید که برای به نمایش گذاشتن محصولات خود تصاویر واضح و شفاف ، با کیفیت و عالی ارائه می دهید و از عکس های دانه دار و پیکسلی پرهیز کنید.
- از زوایای مختلف عکس بگیرید و آنها را به اندازه کافی بزرگ کنید تا در وب سایت خود ببینید.
یک قیمت مناسب تعیین کنید
تصمیم گیری در مورد قیمت مناسب کالاهای شما ضروری است. شما باید تفاوت قیمت فروش و قیمت تمام شده را بدانید. سود شما باید تمام هزینه های عملیاتی شما ، از جمله نقشه های شما را پوشش دهد.
مشتریان اغلب با بهترین قیمت برای محصولات اصلی خرید می کنند. در حالی که قیمت فروش خود را تعیین می کنید ، ابتدا لازم است بدانید که خرده فروشان رقیب شما برای آن مورد خاص چقدر هزینه می گیرند. اطمینان حاصل کنید که همان مورد با هزینه کمتری به صورت آنلاین در دسترس نیست. قیمت را کمتر از قیمت تمام شده خود مشخص نکنید ، در این روش ضرر بزرگی متحمل می شوید.
- شما فقط نمی خواهید یک فروشگاه مبلمان آنلاین راه اندازی کنید تا محصولات خود را از آن خود کنید.
- قیمت گذاری به بسیاری از موارد بستگی دارد ، اما دو قانون مهم را باید دنبال کنید: محصولات خود را بیش از حد گران نکنید و آنها را نیز به فروش نرسانید.
- قیمت های شما باید منعکس کننده کیفیت مبلمان فروخته شده شما باشد ، چه این قطعات عتیقه باشد و چه بسته های مسطح DIY.
- اگر می خواهید فروش زیادی داشته باشید ، قیمت های رقابتی می تواند کمک کند سهام خیلی سریعتر از برچسب های گران قیمت جابجا شود. اما اطمینان حاصل کنید که قیمت های شما برای تأمین هزینه های خود کافی است – بالاخره می خواهید سود کسب کنید!
مبلمان خود را دسته بندی کنید
- در حالی که همه ما در زندگی واقعی عاشق یک فروش بی نظیر هستیم ، اما این مورد با فروشگاه های آنلاین کاملاً یکسان نیست. اگر قافیه ، دلیل و منطق روشنی در مورد نحوه لیست یا گروه بندی محصولات وجود نداشته باشد ، به احتمال زیاد مشتریان در جهت مخالف حرکت می کنند.
- به همین دلیل دسته ها – یا مجموعه ها ، به اصطلاح دیگر – بسیار مهم هستند. اینها مواردی است که امکان خرید توسط مردان ، زنان ، کفشها یا لوازم جانبی را هنگام خرید آنلاین لباس برای شما فراهم می کند.
- محصولات می توانند در بیش از یک دسته قرار بگیرند ، حتی فیلتر کردن و پیدا کردن آنچه را که بدنبال آن هستند برای مشتریان آسان تر می کند. به عنوان مثال کمد لباس ممکن است در دسته “مبلمان اتاق خواب” و همچنین “بهترین فروش” باشد.
- این شما هستید که چطور می خواهید محصولات خود را دسته بندی کنید ، اما این باید منطقی ، واضح و سازگار باشد.
پرداخت ها را تنظیم کنید
پس از انجام همه کارهای سخت ، گرفتن عکس های زیبا از محصولات خود و با زحمت و تلاش برای تعیین قیمت ها، شما مستحق پاداش هستید. نه فقط هر جایزه، یک جایزه پولی!
خبر خوب این است که ، هنگامی که فروشگاه شما راه اندازی شد ، تمام این سخت کوشی ها نتیجه می دهند، به معنای واقعی کلمه. برای پذیرش آن پرداخت های خوب از طریق وب سایت خود ، باید ارائه دهنده ای را انتخاب کنید و معاملات را فعال کنید.
سازندگان وب سایت تجارت الکترونیکی تنظیم تنظیمات پرداخت فقط با چند کلیک را آسان می کنند. پس از آن مشتریان می توانند به راحتی از وب سایت شما بازدید کنند.
اگر مشاغل شما از قبل به ارائه دهنده پرداخت موجود متصل است، می توانید به استفاده از آن ادامه دهید. نکته اصلی این است که یک درگاه پرداخت انتخاب کنید که بیشترین سود را برای مشتریان شما داشته باشد. مهم نیست که کدام ارائه دهنده پرداخت را انتخاب می کنید.
مبلمان خود را تبلیغ کنید
تاکنون احتمالاً می خواهید آرام بنشینید و آرام باشید. اما هنگامی که فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کردید ، کار متوقف نمی شود. نگران نباشید ، این قسمت جالب است!
اکنون وقت آن است که به پشت بام های مجازی بروید و در مورد فروشگاه آنلاین خود فریاد بزنید تا همه بشنوند.
سازندگان وب سایت تجارت الکترونیکی می دانند که بازاریابی برای رشد تجارت شما کلیدی است و ابزارهای داخلی برای کمک به شما در ارتقا مبلمان ارائه می دهند. از خبرنامه ها گرفته تا اشتراک های اجتماعی ، دنیایی از ابزارهای قدرتمند بازاریابی را در اختیار شما قرار داده است.
تخفیف و پیشنهادات ویژه
دادن تخفیف ویژه برای کالای خود می تواند مشتری را به خود جلب کند. با این حال ، اگر در یک دوره منظم تخفیف تعیین کنید ، مشتری شما به جای پرداخت کامل قیمت ، منتظر پیشنهادات خواهد ماند. به عنوان مثال ، اگر کالایی را با قیمت مشخصی خریداری کنند ، می توانید پیشنهاد دهید. به این ترتیب آنها را ترغیب به خرید کالا در مقیاس بزرگ می کند.
منبع: www.scnsoft.com، pulseblueprint، Builderfly.
ممنون مفید و جامع