بیمارستان و درمانگاه : یک وب سایت مراقبت های بهداشتی دروازه شما برای بیماران امروزی است. هر شرکتی که مایل به کسب حداکثر موفقیت در صنعت خود باشد باید نمایندگی آنلاین خود را داشته باشد. و سازمان های بهداشتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. 

یک منبع وب پزشکی نقش مهمی دارد: این امر بر اعتبار کلینیک ، اثربخشی درمان و موارد دیگر تأثیر می گذارد. 80٪ از همه افراد قبل از تماس با یک متخصص بهداشت در اینترنت اطلاعات پزشکی را جستجو می کنند. 

ارائه اطلاعات مراقبت های بهداشتی و سهولت دسترسی از طریق وب سایت شما نه تنها خدمات بهتری را به بیماران فعلی ارائه می دهد بلکه به شما امکان می دهد به بیماران جدید نیز دسترسی پیدا کنید.

اگر عمل شما فاقد وجود آنلاین باشد، نتایج تحقیقات آن ممکن است شباهت زیادی به سیاهچاله داشته باشد، ظاهراً تحقیقات وجود ندارد و یافتن آن تقریباً غیرممکن است. اما نگران نباشید؛ شما هنوز جذب آن ستاره در حال انقضا نمی شوید. اولین قدم برای روشن کردن حضور شما در اینترنت، ایجاد یک سایت عالی برای شماست. هر وب سایتی، فارغ از اینکه در کدام صنعت فعالیت دارید (از فروش کبریت گرفته تا قطعات کامپیوتر)، به یک وب سایت نیاز دارد. همه انواع کلینیک ها به یک وب سایت احتیاج دارند چه شما یک کلینیک لیزر پوست باشید و چه یک کلینیک جراحی زیبایی متخصص و … به همین دلیل است که نیاز به وب سایت دارید.

با این حال، چند سوال باقی مانده است … چگونه می توان یک طراحی وب سایت جذاب بیمارستان ایجاد کرد؟ آیا سیستم عامل شما می تواند سودآور باشد؟ چگونه می توان وب سایت خود را با تمام قدرت کار کرد؟ بیایید این موارد و سایر موارد را به ترتیب اهمیت بررسی کنیم.

دلایل نیاز بیمارستان و درمانگاه شما به وب سایت

هر روز افراد بیشتری با کمک موتورهای جستجوگر کلینیکی را انتخاب می کنند (به عبارت دیگر متوسل شدن به اینترنت). علاوه بر این، بیمار بالقوه شما قبل از تعیین وقت با پزشک، قطعاً از سایتی که دوست دارد بازدید می کند و تمام اطلاعاتی را که ارائه می دهد مطالعه می کند. بنابراین یک منبع وب بیمارستان در حال حاضر یکی از مهمترین کانال های فروش خدمات پزشکی و محصولات مرتبط است.

1. مارک معتبر قابل شناسایی

ما در حال حاضر درباره اهمیت مارک سازی بحث نخواهیم کرد، هدف از ایجاد برند ایجاد تصویری هماهنگ از شرکت شما است … و وب سایت یکی از عناصر استراتژی نام تجاری شماست. این بدان معناست که منبع شما باید به مشتریان شما (آنها همچنین بیمار هستند) ثابت کند که کلینیک شما یک موسسه قابل احترام است که شایسته اعتماد آنها است.

همچنین فراموش نکنید: طراحی وب سایت برای بیمارستان باید با سبک سازمانی شما مطابقت داشته باشد.

2. رقابت بالا

به خاطر داشته باشید که بسیاری از بیمارستان ها و موسسات بهداشتی در بازار کار می کنند و شما فقط یکی از آنها هستید. بنابراین ، برای جذب حداکثر بیماران به کلینیک خود، باید از تمام ابزارهای مبارزه رقابتی استفاده کنید؛ و استفاده کامل از منابع وب قطعاً متعلق به این ابزارها است.

3. وفاداری بیمار 

وب سایت فرصتی عالی برای ارائه بهترین تجربه کاربری و تضمین وفاداری مشتریان شماست، آنها نیز بیمار هستند (بنابراین کیفیت درمان را بهبود می بخشید). 

4. ارتباط 24 ساعته با بیمار

ارتباط آنلاین با پزشک

این سایت به شما کمک می کند تا همیشه با بیماران خود در ارتباط باشید. فرم های بازخورد، چت های آنلاین (از جمله بات های چت)، پیام رسان های فوری و سایر کانال های ارتباطی در این زمینه به کمک شما می آیند. می توانید به سرعت به پیام های کاربر پاسخ دهید و از جمله، نظر آنها را در مورد سطح خدمات پزشکی ارائه شده ببازمایید. بنابراین، این فرصت را خواهید داشت که به موقع وضعیت را اصلاح کنید.

5. بازاریابی بیمارستان و درمانگاه

هرچه اعتبار موسسه پزشکی بالاتر باشد، جذب حداکثر مشتری (بیمار) و ترغیب آنها به انتخاب کلینیک شما بیشتر خواهد بود. روش های زیادی برای انجام این کار وجود دارد و یکی از آنها تبلیغات آنلاین (اصطلاحاً بازاریابی خدمات بیمارستان) است. خصوصاً اینکه مدت هاست که بسیاری از ما روشهای اینترنتی را برای یافتن اطلاعات از هر نوع ترجیح می دهیم.

با این حال ، فراموش نکنید که یک منبع وب پزشکی با منابع سرگرمی یکی نیست. در این حالت، این مربوط به سلامتی افراد است و شما حق ندارید اشتباه کنید. توسعه وب سایت بیمارستان نیاز به یک رویکرد ظریف دارد … بیایید با جزئیات بیشتری در مورد آن بحث کنیم!

6. اولین برداشت ها از درمانگاه و بیمارستان


هنگامی که یک بیمار جدید از درب درمانگاه شما عبور می کند، یک احتمال خارق العاده وجود دارد که او مدتها قبل از اینکه حتی پا به محوطه شما بگذارد، اولین برداشت آنلاین را ایجاد کرده است، آنها قبلاً نظر داده اند و بر این اساس انتظاراتی دارند. بنابراین ، اگر بیماران شما به دنبال Google (یا موتور جستجوی دیگری) باشند و شما سایتی نداشته باشید، چه اتفاقی می افتد؟ با توجه به این سیاهچاله ای که قبلاً گفتم، عمل شما فقط در نتایج جستجو ظاهر نخواهد شد، بنابراین بیماران احتمالی از وجود شما اطلاع نخواهند داشت و برای افراد احتمالی دانستن وجود شما مهم است.

با این وجود، اگر جریان مداوم مراجعه به پزشک برای تولید جریان بیمار خود داشته باشید، چه می کنید؟ اگر این شرایط باشد، ممکن است در برابر نیاز به حضور پررنگ در اینترنت بحث کنید. با این حال، واقعیت این است که بیماران با استفاده از نوعی دسترسی فوری مراقبت های بهداشتی را به دست خود می گیرند و با کمک موتورهای جستجو، نه پزشکان، پاسخ ها را پیدا می کنند. طبیعت این است که افراد از اینترنت برای همه چیز استفاده می کنند و شما می توانید صرفاً با حضور و مرتبط بودن تعداد بیماران را به شدت افزایش دهید.

اطلاعات آنلاین سلامتی

سرانجام، اگر تعداد افرادی که به دنبال اطلاعات آنلاین سلامتی هستند همچنان در حال افزایش است و همه نشانه ها به این واقعیت اشاره دارند که وجود اینترنت شما (یا عدم وجود آن) تا حد زیادی بر میزان انبوه فرد شما تأثیر می گذارد. در حال حاضر، حتی در شرایطی که در حال حاضر بدون سایت عملی مشغول به کار هستید، نه تنها در بیمارستان در جذب بیماران جدید از دست می دهید، بلکه می توانید باعث ناامیدی و سردرگمی غیر ضروری پایگاه بیمار خود شوید. شما به شماره تلفن، آدرس و سایر اطلاعات مربوط به عمل خود نیاز دارید تا آنلاین باشد و به راحتی در دسترس باشد، خصوصاً با توجه به اینکه مراقبت های بهداشتی همچنان بیمار محور هستند. در غیر این صورت، کمبود اطلاعات در دسترس ممکن است بیماران شما را آزاردهد. 

7. چه کاری باید انجام داد و چه کاری نباید انجام داد

پیمایش سایت شما باید ساده باشد ، با استفاده از یک طرح تمیز و نمایشی کاملاً واضح از برند شما. سعی کنید از رنگ های پر رنگ دوری کنید، زیرا ممکن است مردم بیش از حد تحت فشار قرار بگیرند، بنابراین آنها تمایل بیشتری به جستجوی صفحه ای دارند که آرامش برای آن ها به همراه بیاورد. این برداشت اصلی به تعدادی متغیر بستگی دارد: ساختار ، رنگ ها ، فاصله ، تقارن ، تعداد متن ، قلم ها و موارد دیگر. بنابراین ، اخلاق این داستان چیست؟ بیماران سریعتر از چشم بر هم زدن عمل شما را در سایت خود ارزیابی می کنند. این کار را ساده انجام دهید و از یک طرح تازه و آسان برای پیمایش پیروی کنید.

علاوه بر ارائه خدمات خود، سایت پزشكی به شما این امکان را می دهد تا رشد كلینیك خود را نیز تقویت كنید. صرف نظر از اینكه آیا قصد انتقال به جایی را دارید كه قبلاً هیچ شخصی به آنجا مراجعه نكرده است، كاملاً باید یك وب سایت را به عنوان یكی از مولفه های خود بسازید.

الزاماتی که برای بهترین وب سایت های بیمارستان و درمانگاه اعمال می شود

تخت جراحی- اتاق عمل – بیمارستان

در اینجا چند عامل اصلی وجود دارد که باید هنگام ایجاد یک وب سایت جدید برای یک بیمارستان در نظر گرفته شود:

  • الزاماتی که در ارائه حرفه ای محتوای شما، کامل بودن و دقت آن اعمال می شود، افزایش می یابد. این کاملاً طبیعی است، زیرا قیمت اطلاعات نادرست در زمینه پزشکی بسیار بیشتر است و بنابراین باید توجه ویژه ای به این موضوع شود.
  • از طرف دیگر، صفحات وب سایت های پزشکی باید برای کاربر عادی خدمات / محصولات پزشکی روشن باشد. یک بیمار بالقوه و همچنین یک خریدار تجهیزات پزشکی یا داروها، به ویژه از کامل بودن، شفافیت و سادگی داده ها خواستار هستند.
  • هنگام ایجاد یک طراحی وب سایت برای بیمارستان، رویکرد خوشه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، به عبارت دیگر – شکل گیری روابط مشارکتی با هدف ارتقا کالاها و خدمات مراقبت های بهداشتی. این روش به ما امکان می دهد تا یک سرویس کامل و با کیفیت بالا به بیمار ارائه دهیم.

برای جلب رضایت بازدید کنندگان وب سایت پزشکی آنلاین شما، چه ویژگی هایی باید ارائه دهیم

رادیولوژی و خدمات دیگر بیمارستان

ویژگی های وب سایت بیمارستان و درمانگاه

برای اطمینان از اینکه وب سایت پزشکی آنلاین شما حداکثر سود را به شما می رساند، باید با ارائه رابط بصری و عملکرد مفید، بهترین تجربه کاربری را ارائه دهید.

ما به شما توصیه می کنیم ویژگی های وب سایت بیمارستان زیر را در نظر بگیرید :

1. لیست دقیق خدمات و لیست قیمت 

این اولین چیزی است که یک بیمار معمولاً می خواهد پیدا کند: دقیقاً چه چیزی را ارائه می دهید و هزینه آن چقدر است.

2. رزرو وقت ملاقات

 با دکتر در حالت آنلاین.

4. چت آنلاین 

بیمار می تواند با نمایندگان سازمانهای پزشکی ارتباط برقرار کرده و سوالاتی را بپرسد که مورد علاقه او باشد (این نکته دیگری از استراتژی بازاریابی بیمارستان شماست).

5. پاسخ اضطراری 

 یک ویژگی بسیار مفید، که در صورت نیاز بیمار به مراجعه سریع به پزشک به درد شما می خورد.

6. نقشه بیمارستان یا درمانگاه

 چنین ویژگی به بیمار کمک می کند بیمارستان شما را بدون مشکل پیدا کند.

7. وبلاگ 

 یک بخش از سایت آنلاین خود را به مقالاتی اختصاص دهید که ممکن است به طور بالقوه مورد توجه بیماران قرار گیرد. این مقالات می توانند شامل نکات مفید پزشکی ، برنامه های درمانی ، روش های تشخیص و موارد دیگر در همان زمینه باشند.

8. اطلاعات در مورد پزشکان بیمارستان و درمانگاه

 بدون شک بیماران شما به این مسئله اهمیت می دهند که کدام متخصص آنها را معالجه کند. با دادن تمام جزئیات مربوط به هر پزشک: تجربه ، مدارک ، جوایز دریافت شده به آنها کمک کنید تا داده های مورد علاقه خود را بدست آورند. همچنین توصیه می شود برنامه پزشک را مشخص کرده و به بیمار امکان رزرو بلافاصله وقت ملاقات با متخصص را بدهید.

9. گشت و گذار سه بعدی در بخش های بیمارستان (شرح بخشهای بیمارستان)

این ویژگی متعلق به موارد گران قیمت اما قابل توجه است. این می تواند یک گزینه خوب برای طراحی وب سایت بیمارستان باشد – بیماران از فرصتی برای دیدن کلینیک شما در قالب سه بعدی قدردانی می کنند (که می تواند منجر به افزایش قابل توجهی در سطح تجربه کاربر مثبت شود).

10. مشاوره آنلاین پزشک 

البته، پزشک با استفاده از خدمات سایت آنلاین شما قادر به تشخیص کامل نیست اما می تواند بیمار را به متخصص مناسب ارجاع دهد یا در شرایط اضطراری به او کمک کند.

11. فرم انتقادات و پیشنهادات 

 یک بیمار باید فرصت داشته باشد تا کانال بازخورد دریافت کند. همچنین هدایت انجمن “سوال-جواب” بسیار هوشمندانه خواهد بود. به شما این امکان را می دهد که نظرات و خواسته های بیماران خود را بسیار بهتر بشناسید.

12. جستجوی پیشرفته تعاملی 

برای یافتن اطلاعات لازم.

13. ویژگی هایی که نیازهای پزشکان را هدف قرار می دهد 

 ویژگی های پیشنهادی متمرکز بر پزشکان برای تسهیل ارتباط آنها با بیماران و در نتیجه بهبود روند درمان. بهترین وب سایت های پزشکی برای پزشکان امکاناتی از قبیل گفتگوی آنلاین با بیمار ، بررسی ویدئویی داروها ، کمک ویژه به پزشک معالج را برای نظارت بر بیماران خود ، محاسبات سریع فرمول های پزشکی و غیره فراهم می کند.

چگونه می توان یک وب سایت بیمارستان و درمانگاه سودآور ایجاد کرد

درمانگاه و بیمارستان _ اتاق عمل

بهترین وب سایت های مراقبت های بهداشتی همیشه سودآور و می توانید بازدید کنندگان عادی خود را به مخاطبین واقعی تبدیل (کسانی که آماده به قرار ملاقات با یک دکتر هستند، درخواست مشاوره، و غیره). 

با ایجاد یک وب سایت جدید برای یک بیمارستان ، فرصتی شگفت انگیز برای شما فراهم می شود:

  • جذب بازدید کنندگان هدف (بیماران بالقوه یا مشتریان کالاها و خدمات پزشکی).
  • بازدید کننده یک وب سایت پزشکی آنلاین مردد (که به کمک پزشکی نیاز دارد اما نمی داند چه کلینیکی را انتخاب کند) را به مشتری واقعی تبدیل کنید ، آماده پرداخت هزینه خدمات شما.
  • به منظور برقراری ارتباط مداوم با آنها و ارائه خدمات یا کالاهایی که بتوانند آنها را مورد علاقه خود قرار دهند ، بانک اطلاعاتی خود را بدست آورید.
  • حداکثر خدمات آنلاین و اطلاعات مفید را ارائه دهید ، بنابراین مدیر را تخلیه کرده و تعداد درخواستهای اشتباه را کاهش دهید.
  • از طریق بازاریابی کارآمد خدمات بیمارستان، شناخت نام را بهبود بخشید و تصویر مثبتی از شرکت مراقبت های بهداشتی خود ایجاد کنید
  • فروش کالاها و خدمات پزشکی و سودآوری تجارت را افزایش دهد.

به طور کلی ، یک طرح تقریبی از عملکرد وب سایت های پزشکی سودآور و مفید شامل مراحل زیر است:

  1. جذب یک بیمار بالقوه ، انتقال او به منبع وب بیمارستان ؛
  2. ایجاد اولین برداشت برای جلب توجه بازدید کننده و ایجاد وقت برای او در اینجا.
  3. علاقه روزافزون به محصول یا خدمات ؛
  4. تمایل به خرید ، سفارش ، مشاوره ؛
  5. یافتن بهترین راه برای تماس با مشاوران (استفاده از چت آنلاین ، تلفن ، فرم بازخورد ، اسکایپ و غیره) ؛
  6. رضایت از سطح خدمات ؛
  7. تمایل برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد شرکت یا محصول در میان دوستان.

ارائه خدمات بیمارستان یا درمانگاه

خدمات درمانی
  • کلینیک تجاری یا عمومی ؛
  • مرکز تشخیصی
  • فروشگاه آنلاین پزشکی؛
  • داروخانه آنلاین؛
  • کلینیک دندانپزشکی؛
  • سالن زیبایی
  • آزمایشگاه
  • رادیولوژی و ….

منبع: mcpheeproductions.com، agilie.com.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *